Thursday, December 1, 2011

Dulu, kelmarin, semalam ,hari ini & esok...

Dulu ;
Dingin waktu dinihari ,terlahir aku melihat dunia.
Suci murni diriku,sesuci hati nuraniku kala itu.
putih bersih jiwaku,sebersih air dari 7 kali yang mengalir dari syurga firdausi.
kala itu aku diasuh,diajar & dididik dengan segala ilmu.
dari sebesar telapak tangan hingga aku bisa berdiri.
agar kelak menjadi bekalan menuju jalan yang bakal kekal abadi.

Kelmarin.
zaman kanak2 ku yang penuh tawa riang.
tanpa rasa gundah gulana.
tanpa kenal erti dosa,tanpa tahu apa pahala,apa itu sengsara.
hanya menanti kedatangan esok untuk bermain semula.
sejuta doa ayah bonda panjatkan;
agar kelak anaknya jadi insan berguna.

Semalam,
menginjak usia remaja,beban dibahu mulai terasa.
harus ku memilih antara cita & cinta.
terasa perih bila derita dosa digalas sendiri.
bila mula ada yang iri.
waktu yang cuma sedetik itu adakala nya ku harap deraslah pergi.
agar aku bisa bebas terbebani & dibebani.

Hari ini,
hari2 berlalu,rasanya ingin ku putar waktu,
kembali lagi ke waktu itu.
waktu aku hanya bergelar insan kecil yang lugu,
suci dari noda & debu.

Esok,
akankah ada esok untukku??
andai aku diberi kesempatan, ingin ku ubah masa depanku.
andai bisa ku ulang waktu,ingin aku kekal disitu.
andai ada esok untukku, berikanlah ku waktu,
untuk aku buktikan padamu,aku juga insan yang jitu.

No comments:

Post a Comment